+::Sense of aleya::+




S
aye seorang yg sangat tidak sempurna..terlalu banyak kekurangan...Tidak punye rupa,sensitif,cepat merajuk,suke gelak kuat2,emo,tak pandai masak, kurang keyakinan diri..Yes,I admit and tak malu nak mengaku..but satu perkara yg selalu membuatkan saye terase sgt sempurna adalah kerana orang-orang yang berada di sekeliling saya..Terime kasih Allah kerane sering menghantar hambaMu yang penuh dgn kasih dan sayang di dalam hidupku :)

Friday, March 6, 2009

::miracles do happen::

semalam (050309) berlaku 2 perkare yg sgt2 istimewa and menggumbirakan hati
1st~aku dah brjye dptkan company utk diinterview (akaun kusus)
alhamdulillah...syukur sgt2
setelah bersusah pyh kulu kilir memikiorkan care nak dapetkan comp yg sudi nak tlg grup aku
finally dpt gak
even tmpt dia kat melaka
tp x kesahlaaa...janji dapat
dahlaa bosnyee baik sesangat
x sumbunk pown
lega sgt hati
settle satu mslh...
pas abes clas smlm (cayo x klu aku kate class ktrg lect x masok pown..huhu)
ktrg trus pi port clunk (tmpt aku praktikel lu)
ingat nak pi sane nak anta report praktikel (lame gilerr kepam)
at da same tym ktrg nak dptkan bhan utk projek OM
at first mmg berdebar2 sgt mase nak pi
aku pown tatau tindakan aku pi sane adela 1 kptsn yg betul atau sblknyerr
kalau ade yg perasan dulu aku penah tulis 1 entry yg agak emoc cikit
sbb mase tu aku kehilangan 2 org kwn yg aku syg sgt2
keadaan aku mse tu sgt tertekan,kuciwa,bersalah,menyesal and mcm2 lg laa prasaan yg negatif
dan aku dah abaikan 'kehidupan' aku disbbkan terlalu tertekan
finally aku amek keputusan utk let it go sbb aku dah give up
aku rase aku xkan ade peluang lagi utk pulihkan keadaan mcm dulu lagi
dan aku tau aku xkan ade peluang utk jumpe dgn diorang lagi
tapi satu ketika ade sorang kwn aku nasihatkan aku
'alia, kalau org yg kite syg jauh dgn kite, mesti ade tanggungjwb kite dgn Allah yg kite abaikan'
kata2 dia mmg memberi kesan pada aku
sejak dari tu barulah aku 'tersedar' yg selama ni aku dah jauh sgt dgn Allah
byk sgt dosa yg aku dah wat dan aku memang sgt2 menyesal sbb terlalu lemah
aku berazam utk berubah walaupown x sebaik mane
tp sekurang2nye aku cube utk wat yg terbaik
aku selalu doa Allah bagi aku kekuatan dan bukakan peluang utk aku tebus kesilapan2 aku
dan alhamdulillah, aku syukur sgt2
Allah dgr segala rintihan aku
akhirnya aku dapat semula apa yg aku telah 'hilang' suatu ketika dulu
takde satu perkataan yg paling tepat utk aku gambarkan betapa bahgianya dan bersyukurnya aku
dulu aku pernah tertgk (yeker?) dlm satu cite tu
dia kate kebahgiaan tu ade 2 jenis
satu kite akan perasan hanye bile ianya berlalu
and satu lagi kite akan perasan pada saat tu
even ianya hanya pada waktu yg singkat,
tapi kite akan ingat sepanjang hayat
tataulaa betul ker x
tapi mmg aku xnafikan persahabatn kami hanya sekejap saje
tapi aku sgt bahgia spjg tempoh kami berkawan
sebelum ni mmg aku dah putus asa and tau aku dah xkan ade peluang lagi utk berkawan dgn mereka
but miracles do happen =)
maybe sbb aku terlalu fikirkan perkara2 yg negatif
and sbb tu laa aku rase tensen, tertekan and mcm2 g prasaan2 -ve
so spjg tempoh ni aku dah blaja byk perkara
salah satunye kite kene slalu think +ve
sbb kite tatau ape yg akan jadi pade mse dpn
so selagi kite masih diberi kesempatan utk terus bernafas
InsyaAllah, tiada yg mustahil as long as kite fikirkan +ve
hahaha..cam poyo jek
aku rase nilah hadiah yg paling berharge dlm hidup aku
and aku sgt terharu bile kwn aku tu bg msg kat aku tadi

on ur bday..thought i would giv u a tip on how to look and feel younger..
there's nothing like a healthy dose of laughter to beat the years..now that u know the secret..hope u have a great tym on ur bday..

sgt terharulaa...aku nak ckp 2 mende kat dia
1st~aku nak mintak maaf sgt2 sbb aku dah wat dia terpakse melalui detik2 yg sukar sehingga menitiskan ayer mate
2nd~thanx sesangt sbb sudi bg peluang kedua utk aku..aku janji aku akan cube utk jadi lebey matang...
hope sgt frenship xkan diuji dgn sebegini hebat lagii sbb kalian sgt penting dlm hidup aku..



2 comments:

Anonymous said...

happy b'day! =)

♥Miss Leya♥ said...

thanx bil =)