+::Sense of aleya::+




S
aye seorang yg sangat tidak sempurna..terlalu banyak kekurangan...Tidak punye rupa,sensitif,cepat merajuk,suke gelak kuat2,emo,tak pandai masak, kurang keyakinan diri..Yes,I admit and tak malu nak mengaku..but satu perkara yg selalu membuatkan saye terase sgt sempurna adalah kerana orang-orang yang berada di sekeliling saya..Terime kasih Allah kerane sering menghantar hambaMu yang penuh dgn kasih dan sayang di dalam hidupku :)

Sunday, March 15, 2009

menci tul bile kene rushing2 nie~

spttnye aku kene pegi melaka smlm
sbb company yg grup aku kene wat interview tu de kat melaka
dlm minggu lepas cbuk gakla duk tanye2 org camne nak pi sane
wit myk bape,tol bape,bape jam nak smpy sane dr cni
yola,mestilaa nak kene budget btul2 kan.
lagi2 tgh nak ujung2 sem ni
msg2 dah kering
then mase hari jumaat (13/03) pagi aku call person yg ktrg nak interview tu
nak confirmkan laa yg ktrg jadi dtg sabtu tu
tp org tu (Mr Nolan) ckp dia akan turun KL
so ktrg boley meet dia kat cni je sbb dia nak dtg campus ktrg je
mase dia ckp camtu aku dah melompat2 dah sbb tersgtlaa gumbira
x pyh laa sshkan diri nak pi melaka tu
wit pown leh jimat
pehtu trus je aku call chen (1 of ma grup member)
mestilaa nak berkongsi kegumbiraan kannn
so as expected yg dia pown same laa cam aku
rase sgt bersyukur sbb Mr Nolan sudi nak dtg cni jumpe ktrg
padehal ktrg yg ptt pi sane sbb ktrg yg perlukan khidmat dia
then pagi jumaat tu aku de appointmnt dgn lecturer theory kul 10
mse nak bgn pg tu dah rse berat sesgt
mlm tu tido kul 3 lebey
so ku gagahkan diri gaklaa nak poei fak
dahlaa hujan, kene nek bas plak tuu
dr bilek aku nak ke stesen bus je nak dekat 5 mnt
naseb bek smpy2 tu dah de bus
xyahlaa aku nak tebeng muke kat ctu
sib beklaa mse jumpe DR tu mood dia okei
so xdelaa byk sgt yg DR nak complain (huh..lega2)
lepas blk fak aku mmg dah plan nak qada' tido
mate saket yg amat..xleh nak bukak dah
aku rase baru je nak terlelap tetibe ade call msuk
mase tu dah rse cam nak marah dah
tp bile tgk caller tu adelaa Mr Nolan so aku pown terus bgn dgn drastiknyerr (korunk leh imagine lah kan camne)
dgn mate yg masih pejam and dgn sepenuh jiwa aku men'cover' suare aku yg serak2 basah akibat dr tido yg trsgt lena
aku pown jwb laa call tu

aku : Hello
Mr Nolan : alia, sy ni
aku : ya, Mr Nolan..hye
Mr Nolan : ekceli ai nak bgtau yu yg klu boley ai nak dtg ur campus ptg ni..yu free x?
aku:(dlm hati---what??...terkejut yg amat tp tetap maintain cover dgn suare yg ceria)...ooo yeker..mestilahh boleh..sy free je..anytyme pown boley..(padehal mate masih blum boley dibukak sepenuhnyerrr)
Mr Nolan : okay, klu camtu ai dtg dlm kul 4.30 ke 5.00 ye (read : tyme tu dah kul 3.00 ptg)

so aku dlm keadaan yg mamai trus kol sume grup members aku..
suh drg dtg as soon as possible
tp tyme tu jgklaa ade problem
slh srg tu dia still kat umah lg
yela, x budget plak org tu nak dtg tym2 mcm ni
so dia pown terus kemas and nek train tuk balek ukm
yg srg lagi plak duk kat atas bilek aku je
aku call3 x angkat2
aku dah agak dak ni mesti tgh tido
aku pi bilek dia ketuk smpy nak pecah pintu
dia x bukak2 jgk
last2 aku ciapkn diri aku dulu
sambel2 tu aku still keep calling dia and at last sib bek gak dia angkat fon
aku terus je suh dia ciap2 sbb x sempat dah explain pape
aku takot bus xde plak
dahlaa bus2 kat cni cam hampeh je
dgn terhogoh hagahnye duk angkut laptop sblh tgn and sblh tgn lagi bwk biskut(bekalan donia akhirat..heh)
finally dpt jgk bus tp dia benti smpy depan pintu pagar je (read : pintu pgr ke destinasi adela 20 minet brjln kaki)
terpakselaa nek bus no 11 (naik kaki okei)
dah smpy sane dgn berpeluh2nye
dgn muke ngantoknyerrr
at last dlm kul5 lebey org tu call ckp yg dia x jadi dtg sbb kene rushing balek melaka
dia promise esok pg (sabtu) dia akan dtg balek utk spend mase dgn ktrg
yu all can imagine x camne perasaan aku tyme tu????
penat, ngantok, kelam kabut, gelabah sume tu cam sia2 je utk hari tu
and aku cian sgt kat kwn aku yg dtg dr umah tu
umah dia kat kl...so dia kene amek bus utk pi stesen tren
mase dlm bus tu jln jem sesgt
so oleh sbb org tu ckp dia akan smpy within 1 to 1.30 hour je lagii
so dia pown amek kptsn utk turun dr bus tu and berlari ke stesen tren
pity him pity him
mase aku bagitau yg interview hari tu cancel muke dia sgt merah
aku rase sgt bersalah kat dia
tp aku pown tatau mende ni nak jadi kan
dats beyond ma control
sowie ma fren..rilly sowie
me too rase kesusahan tu jgk sbb ai pown bkn nye ade transport
and terpakse brjln kaki dlm hujan
dahla nak balek tu tgu bus smpy 1 jam
kul 7.30 baru smpy bilek
tp aku cube fikirkan +ve
maybe kalau wat tyme td org tu xleh nak spend mase lame dgn ktrg
and maybe dia akan jwb ala kadar je sbb nak cepat
so aku pown doa laa semoga esok sumenyeerr brjln lancar
esok tu ktrg janji nak jumpe sejam awal sblm Mr Nolan smpy
so kul 10 pg mesti dah de kat library
aku dgn 2 member grup ni (kami 1 kolej) cam beselaa kan nek bus
and mase turun kat dpn pintu pagar tu tetibe nmpk ade bus ukm no 3
slalunye bus ni dia akan lalu kat library
so ktrg pown dgn penoh hrpn nek laa bus tu
so xyahlaa susah2 nak menapak jejauh tu
tp yg bengangnyer bus tu benti smpy kat keris mas je
pehtu dia suh ktrg turun
dia kate kul 10..30 baru dia jalan balik
ade ker patut??mengong tull laa
dahlaa org nak cepat
nape x bgtau awal2 klu nak benti kat situ je
kan dah menyusahkan org
sib bek kwn aku tu sudi nak amek ktrg yg dah tersgkut kat citu
ish geram geram geram
smpy2 je library lum panas punggung lg Mr Nolan dah call
dia ckp dia dah smpy
alhamdulillahh..syukur sgt2
interview tu brjln dgn sgt lancar skalii
adelaa dlm 2 jam ktrg berborak2
and x sangke yg dia adela srg yg humble w/pown jwtn dia agak tinggi (senior manager account)
hmm...sempat laa jgk amek gmbr dgn dia..hehe
mase nak balek kolej tu pown kene menapak lagii
terpakselaa tunggu bus kat bus stop luar
dahlaa tgh panas2 terik tu
berkilat2 muke
nak putih je bkn men lame g
nak itam nye sehari je..uishhhh
and boleh plak aku tersalah tekan loceng
padehal kolej aku jauh g
dah tekan xkan xnak turun kan
kang x pasal2 kene maki plak
terpakselaa dgn konfidenyee duk angkut beg laptop yg berat tuu
mlm terus terbongkangg
dah x larat nak bukak mate dahh
huuu..x snggp aku klu hari2 mcm nii
klu boley kurus xpe gak..ngeh3
sib beklaa aku xde transport
klu x jgn hrplaa aku nak nek bus yg cam mengong tu lg
ish..sabar2..
tgl 2 bln je g
kayla..ni pic yg ktrg amek smlm tuu



thanx sgt2 kat Mr Nolan
rilly2 appreciate sbb dia sudi jwb sume soklan kami (esp aku laa yg byk tnyee)
rase terobat sume penat lelah ni..
hehehe
pehni kene wat repot plak...adessss
cepatlaaa abess...aku dah x sanggupppp dahh...
ibu..ai miss yu............


4 comments:

SheiLa said...

waa..mencabar sungguh dugaan cik aleya dan rakan2..pengalaman berharga tuh..=D
mungkin ada hikmah disebalik perkara yg terjadi tuh..dan tepat sekali kerana nampaknya interview pada hari sabtu tue berjalan dgn lancar..
sorry sebab x dpt tulun hantarkan korang.. :(

ganbatte ne for the presentation n the report \^o^/

♥Miss Leya♥ said...

thanx sheila =)
we learned a lot..experienced a lot..and berpeloh a lot jgk...hehe..

_nissa_ said...

besela time blja byk dugaan..
tp sib bek da dpt intrview org 2 kn..

♥Miss Leya♥ said...

tulaa nisa..
kemanisan sebuah kesusahan..
dah lepas bru rse..hehe