+::Sense of aleya::+




S
aye seorang yg sangat tidak sempurna..terlalu banyak kekurangan...Tidak punye rupa,sensitif,cepat merajuk,suke gelak kuat2,emo,tak pandai masak, kurang keyakinan diri..Yes,I admit and tak malu nak mengaku..but satu perkara yg selalu membuatkan saye terase sgt sempurna adalah kerana orang-orang yang berada di sekeliling saya..Terime kasih Allah kerane sering menghantar hambaMu yang penuh dgn kasih dan sayang di dalam hidupku :)

Saturday, February 28, 2009

aku diuji lagi ^_^

To ma beloved diary,
aku dah smpy kolej balik
dah 3 hari aku balek umah
mule2 cam excited sgt nak balek
rase windu kat ibu, kat ayah, kat banu (adek aku..heh)
windu nak mkn lauk ibu msk,
windu nak dgr banu mengadu psl kwn2 dia
wlupown aku slalu wat derk je bile dia cite
tp sbnrnyer aku sgt terhibur dgn cite2 dia tu
aku windu sgt kat ayah
wlupown aku jrg borak dgn ayah
tp aku nak ayah dekat dgn aku
aku snggup ponteng class psa sbb nak smpy umah cpt2
cekal giler meredah kesengalan tren tuk balek
bile smpy je umah aku rase heaven sesgtttt
hilang sume penat, lupe sume mslh
betulla org tua2 kate umah ku syurgaku
mase aku balek adek aku mcm biaselerrr
bersedia utk luahkan pe yg dia lalui spjg aku xde kat umah tu
wlupown dia tau aku kekdg xde respon pown dgn cite dia (cth akak yg ego)
tp dia tetap nak share dgn aku
yela, wlupown aku wat bodoh je tp kekadg kate2 aku maybe dpt beri dia sumthg
wlupown aku lebey byk mengutuk dia (ni mmg style aku lyn dia..heh)
tp kali ni dia bwk cite yg sgt mengejutkan



banu : angah, nak dgr cite x?
aku: kite ckp xnak pown ko cite jgk
banu : ko x baik tau angah..kite ni adek ko (dialog yg bese gune ble nak trik prhatian aku)
aku : yela yela..mende?
banu : cite kite kali ni msti wat ko tertarik?
aku : hmm (dgn muke slumbernye and pure2 cbuk..padehal lam hati excited giler nak tau)
banu : Kak edah dah putus dgn abg ***
aku : what????
banu : betul ngah..kite pown terkejut sgt..baru smlm abg *** call nenek ckp mintak maaf sbb dorang dah putus
aku : kak edah camner?
banu : abg *** x ckp dgn dia pown yg dia nak putuskan hbgn dorang..kak edah tertanye2 ape salah dia...




Ya Allah..aku tataulaa camne nak gmbrkan perasaan aku tym ni
sedey, kecewa, marah, bingung, risau and etc etc
setelah 8 tahun berchenta
rombongan merisik pown dah dtg
mcm2 mende dah plan
sedare mare pown dah dibgtau
at last PUTUS camtu je???
ape salah akak aku??
aku keliru sgt
aku takut sgt
aku risau pe yg akan jadi kat dia
kuat ker dia nak hadapi sume ni??
mampu ker dia lupekan laki tu stlh 8 thun menyulam kaseh
laki tu seorang je yg dia chenta
laki tu srg je yg dia brgntg hrpn
laki tu srg je yg dia psg angan2 utk bina hidup brsame
aku tau akak aku sgt derita skrg
tapi aku tatau camne nak comfirt dia
aku tingin sgt nak entertain dia
aku tingin sgt nak teman dia
aku tingin sgt nak pinjamkan bahu aku utk dia
tapi aku tau dia xkan tunjukkan kesedihan dia kat kami sume
dari dulu dia mmg suke pendam sndri
maybe sbb dulu dia ade laki tu sbg tiang utk dia bersandar
tapi skrg???


kalau aku dah sgt sedey, apetah lagi akak aku
kalau laa dia tau betape sygnyer aku kat dia
betape aku nak sgt tgk bahgia
kat dunia ni aku de sorang akak je
dan aku xnak org len jadik akak aku selain dia
wlupown dulu aku slalu kene buli dgn dia
wlupown dulu aku xpernah suke dia sbb dia suke 'dera' aku
tapi kini aku sedar yg sbnrnyer aku x mampu nak carik akak sebaik dia
aku harap sgt allah akan lindungi dia
aku harap sgt dia diberi kekuatan
kalau lah kebahgiaan aku sbg gantinya,
aku sanggup utk lepaskan semua harapan aku pada org yg aku syg
pada satu2nyer org yg aku chenta
aku x dapat hidup dgn org yg aku suke pown xpelah
tapi kembalikan lah org yg akak aku syg pada dia



Ya Allah, ko lebey mengerti
kepada Kau lah tmpt aku bergantung harap kini
aku rela lepaskan sgl impian aku
andainya itu dapat membahgiakan satu2 nya akak aku yg aku syg
sesungguhnya hanya Kau yg mengetahui segala-galanya Ya Allah
Kami hanya mampu merancang
dan Kau menentukan segalanya...


Aku dah x mampu nak berdiri lagi
aku dah terlalu penat
tahun 2009 baru je msuk 2 bulan
tapi dr awal mcm2 kesedihan berlaku dlm hidup aku
belum abes satu dugaan, aku diuji lagi
aku tau itu tandanye Allah sygkan aku
atau mungkin ini satu balasan wat aku
aku sedar aku byk sgt dose
ye, aku berusaha utk berubah
aku harapkan diberi kekuatan
spy aku dapat lalui episod sedey ini dgn senyuman =)



No comments: