+::Sense of aleya::+




S
aye seorang yg sangat tidak sempurna..terlalu banyak kekurangan...Tidak punye rupa,sensitif,cepat merajuk,suke gelak kuat2,emo,tak pandai masak, kurang keyakinan diri..Yes,I admit and tak malu nak mengaku..but satu perkara yg selalu membuatkan saye terase sgt sempurna adalah kerana orang-orang yang berada di sekeliling saya..Terime kasih Allah kerane sering menghantar hambaMu yang penuh dgn kasih dan sayang di dalam hidupku :)

Tuesday, February 8, 2011

+::Ketakutan yg teramat::+

Semaken lame semaken tercabar aku rase duk kat cni,
pagi ni ade srg driver msk opis jumpe ngan aku utk tanye sal salary,
and that particular driver ekceli just involved dgn eksiden,
so prosedur company mane2 driver yg ade wat eksiden mesti release salary by cheque,
then they have to sign a letter that we call it "Surat Penjamin",
dlm surat tu dorang kene cari org yg sanggup utk jadi penjamin in case driver yg wat eksiden tu lari...

Company terpakse wat camni sbb most of da driver yg commit eksiden mesti akan lari,
and at da end of da day kte terpakse tanggung bil yg kosnye almost 4k and above,
at first aku pun x agreed ngan peraturan ni tp ape hak aku utk bersuare?
bagi bos MONEY IS EVERYTHING..

So that driver yg dtg pagi tadi wat hal kat opis,
dia mintak salary dia tapi aku suh dia submit dulu surat penjamin tu,
tp dia tanye aku balek;

"Kalau sy suruh akak sign,akak nak sign x?"

Opkozlaa aku taknak but wut to do,
aku pown makan gaji gak,
kalau aku release gaji dia and aku kene buang keje,
so sape plak yg nak jadi penjamin aku?

Memang rase seram sgt tadi,
dahlaa takde org lelaki utk back up kami kat opis ney,
supervisor pun demam teruk,
dia just leh cool kan driver tu through phone je,
call bos pun dari tadi tak angkat2,
tu yg aku fade up sgt,
kalau pape jadi kat opis ney bukannye bos nampak,
aku yg kene setelkan sume,
kalau laa driver tu kuarkan pisau ker parang ke tadi,
tak ker maut???

Dia ciap ugut aku ag,
kalau x dapat cara baek dia akan gune care buruk,
so tunggu je ape yg dia akan wat,
aku dah berdebar-debar dah ney,
rasenye selame aku keje kat cni uruskan gaji org mmg mcm2 problem dah aku hadapi,
tapi yg ni antare yg mencabar,
aku tau takleh nak salahkan driver tu 100%,
entahlaaaaa,
sebenarnye aku dah penat dgn "keadaan" kat cni,
bagi bos yg dia tau sume setel dlm keadaan yg x merugikan company,
ape2 care,keadaan,kesan sume aku yg nak kene tanggung,
buhsan okeh,
aku bukannye mesin,
aku ni ade perasaan jgk
kalau cite ngan bos pown kompom la takkan nampak pape salah kat dia punye side,
hurm......

Owh my brother,
tolong adek,
adek takootttt sgt2 :(

No comments: