+::Sense of aleya::+




S
aye seorang yg sangat tidak sempurna..terlalu banyak kekurangan...Tidak punye rupa,sensitif,cepat merajuk,suke gelak kuat2,emo,tak pandai masak, kurang keyakinan diri..Yes,I admit and tak malu nak mengaku..but satu perkara yg selalu membuatkan saye terase sgt sempurna adalah kerana orang-orang yang berada di sekeliling saya..Terime kasih Allah kerane sering menghantar hambaMu yang penuh dgn kasih dan sayang di dalam hidupku :)

Tuesday, February 1, 2011

+::Jika mencintaimu...::+

Jika mencintaimu serupa mimpi, jangan bangunkan aku selamanya,

Jika mencintaimu merupakan sebuah kesalahan, biarkan itu menjadi kesalahan terindah dalam hidupku

Jika mencintaimu itu lebih byk derita dari bahagianya, aku rela hidup berendamkan air mata,

Jika mencintaimu adalah memerlukan aku untuk berjaga sehingga lewat malam dan adakalanya tertidur di depan laptop semate-mate hanya ingin mengetahui kau berada dlm keadaan sihat sejahtera, maka istilah menunggu tak lagi membosankan untukku tapi kini menjadi sebuah kenikmatan yang sukar aku gambarkan,

Jika mencintaimu adalah memerlukan aku utk belajar tentang bagaimana menerima buruk dan baik seorang manusia dengan memandang dari sudut hikmah dari apa yang telah Tuhan ciptakan, maka sebuah keburukan maupun kebaikan kini memiliki kata seimbang bagiku,

Jika mencintaimu adalah memerlukan aku utk memperlajari sesuatu yang tidak aku sukai seperti minum susu dan akhirnya terpaksa meminumnya dengan alasan kau sgt2 menyukainya, maka aku belajar bagaimana menghargai pemberian yang tidak kita suka dari orang lain,

Jika mencintaimu adalah memerlukan aku utk mencari dan memerhatikan tiap apa yang kamu lakukan dari hari ke hari, maka aku selalu berdoa untukmu agar setiap apa yang kamu lakukan akan menjadikanmu lebih baik dari hari semalam,

Jika mencintaimu adalah sebuah harapan yang tidak pasti, maka aku akan mencari hikmah kenapa aku harus mencintaimu sebegini,

Jika mencintaimu adalah memerlukan aku utk menapis tiap butir air mata yang jatuh kerana merindukanmu, maka aku belajar bagaimana mengubati rinduku tanpamu disisi,

Jika mencintaimu adalah membuatku belajar tentang keikhlasan memberi, maka akan kuselimuti hatiku dengan kata tulus tanpa beban,

Jika mencintaimu adalah belajar melepaskan, maka aku akan melepaskanmu tanpa rasa sakit,

Jika mencintamu adalah bererti mengubah cinta menjadi sebuah kasih sayang, maka aku akan berusaha sekeras mungkin untuk mengubahnya dan berdoa kepada Tuhan semoga akan datang yang lebih baik jika kamu ditakdirkan bukan untukku...

4 comments:

diLa said...

nice, syahdu ok!:)

♥Miss Leya♥ said...

diLa ~ type dgn air mate...mane x syahdunye...tisu pleeasee :P

SheiLa said...

just be strong dear.. Percayalah, setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya.. I'll pray for ur happiness..

♥Miss Leya♥ said...

SheiLa ~ Thanx laling..dun worry..i'm just doing fine..kite da matang okeh..(: