+::Sense of aleya::+




S
aye seorang yg sangat tidak sempurna..terlalu banyak kekurangan...Tidak punye rupa,sensitif,cepat merajuk,suke gelak kuat2,emo,tak pandai masak, kurang keyakinan diri..Yes,I admit and tak malu nak mengaku..but satu perkara yg selalu membuatkan saye terase sgt sempurna adalah kerana orang-orang yang berada di sekeliling saya..Terime kasih Allah kerane sering menghantar hambaMu yang penuh dgn kasih dan sayang di dalam hidupku :)

Friday, September 10, 2010

+::1 syawal 1431H::+

Finally,tibe jgk ari yg dinanti2,
Alhamdulillah,wlu mcm2 ribut dan taufan yg dtg sjk kebelakangan ni,
Tapi dapat jgk aku sempurnakan ibadah pose 30 hari ni (ceitt,gaye mengalahkan org yg pose fenuh je...=p)

Percaye atau x aku sebenarnye takde mood pun nak raye ainey,
Berite yg aku terime smlm bagai mengingatkan aku pada kesakitan yg aku rase 7 bln yg lalu,
Saket,pedih,berbise,
Tak dapat nak diluahkan dgn kate-kate...

Malam raye dihujani dgn air mate,
Entahla,aku harap sgt itu kali terakhir aku menangis utk 'perkara' ini,
Nasib baek ade sepupu2 tercyg,
Thanx korang,
Dpt berkumpul dgn korang seolah2 beri aku kekuatan,
Lepak kat luar smpy tgh malam,
Flashback kenangan kite tym tecik2 lu,
Chapter by chapter digosipkan,
Perkara yg aku terlalu windu nak wat dlm hidup aku...

Aku percaye tiap org berhak utk bahgia,
Wpun kdg2 ade yg trpakse bekorban,
Tapi semuanye PASTI ade hikmah bsr yg menanti...

Honestly,aku dah terlalu letih,
Besarnye ujianmu ya Allah,
Aku tersepit antare org2 yg aku syg,
Terlalu penting sgt ker aku ni sampy nak wat keputusan sebesar ini pun perlukan pendapat aku?
Aku minta maaf sebab tak mampu utk berikan sebarang pendapat,
Walau ati sgt tersentuh bile lihat air mate dia mengalir,
Sumpah aku cair,
Wpun rase geram yg teramat,
Tapi sape aku utk menolak takdir?
Dia dah terlalu lama hidup menderita,
Dan sekarang x berhak ker dia utk merasai kebahgiaan yg sdg menanti di depan?

Ya Allah,kelirunye aku,
Ape yg patut aku dulukan?
Mungkin bile lihat reaksi aku yg diluar jangkaan,
X sangke dia nak ckp,

"tak sangke kan..bile kite baru nak rase bahgia,mesti ade je mende2 yg cube nak rampas kebahgiaan tu"

Sayu ati aku dgr,
Tapi aku pun manusia biase,
Tak mampu utk berlaku adil,
Aku tak mampu untuk ubah takdir,
Walau jauh disudut ati mengharapkan kedua2nye hidup bahgia,
Takpela,aku berjanji akan rawat sume kelukaan mereka,
Berilah aku kekuatan utk laksanakan tgs aku kali ney...

SELAMAT HARI RAYA...MAAF ZAHIR DAN BATIN...

No comments: