+::Sense of aleya::+




S
aye seorang yg sangat tidak sempurna..terlalu banyak kekurangan...Tidak punye rupa,sensitif,cepat merajuk,suke gelak kuat2,emo,tak pandai masak, kurang keyakinan diri..Yes,I admit and tak malu nak mengaku..but satu perkara yg selalu membuatkan saye terase sgt sempurna adalah kerana orang-orang yang berada di sekeliling saya..Terime kasih Allah kerane sering menghantar hambaMu yang penuh dgn kasih dan sayang di dalam hidupku :)

Friday, December 19, 2008

sHariNg is caRiNg..

Hi geng..

For this entry aku ingat nak share some knowledge cikit laa..mase aku belek2 email lame2 kat inbox, aku terjumpe 1 artikel yg aku bley kate 1st time bace je terus jatuh cinta..hehe..I think this articel might bring a good message..tatau la klu org lain..tapi aku sangat suka ayat2 dlm this articel..touching dan menginsafkan..

I get this from Ustaz Zamri Zainal Abidin..sape yg tatau,ustaz ni adalaa one of da dj di IKIM.fm..sapa2 yg rajin dgr ikim aku rasa mesti korunk familiar with the content..

Pada suatu ketika, seorang pemuda yang tertekan jiwanya telah datang menemui Suffian Ath Thauri Radiallahuanhu. Pemuda itu lalu bertanya kepada Suffian.

“Wahai Suffian, aku menderita penyakit keluh kesah, terasa jauh dari Allah Taala, berikan aku ubat penyembuhnya wahai Suffian. Suffian dengan tenang telah berkata kepada si pemuda.

“Wahai saudaraku, hendaklah engkau mengambil beberapa batang akar keikhlasan, beberapa helai daun-daunan kesabaran dan perahan kerendahan hati. Letakkan semuanya dalam wadah ketaqwaan lalu tuangkan dalam cairan rasa takut. Kemudian adunlah dengan api kesedihan, saringlah dengan saringan kewaspadaan dan kemudian ambil ramuan itu dengan tangan kejujuran. Lalu minumlah dari gelas istighfar, yang telah dicampurkan dengan air kesolehan, sesudah itu jauhkanlah dirimu daripada rakus dan serakah. Insyaallahu Taala dengan izin Tuhan Yang Maha Berkuasa, engkau akan sembuh daripada penyakitmu itu.

Renung-renungkan dan Selamat Beramal..



No comments: